A New Image for Pinocchio

Brand and Identity Contest

This is a project of branding and corporate identity for the restyle of “Carlo Collodi National Foundation”. Contest promoted by CODE, “Competition for Designers” – Italy.

Questo è un progetto di branding e corporate identity per il restyle della “Fondazione Nazionale Carlo Collodi”. Concorso promosso da CODE, “Concorso per Designer” – Italia.

1. Design Genesys

Since I was a child, I have always been fascinated by the “Adventures of Pinocchio”. In the times of the primary schools with the class, we visited the Pinocchio Park in Collodi: it was love at first sight! For the representation of Pinocchio, as a new symbol of the “Park” and the gadgets, I would therefore propose just “my” puppet created for the “Belpaese” project. Simple, with more rounded lines, close to the Pinocchio Disney, but also with something of an Italian vintage mood.

Fin da bambino sono sempre stato affascinato dalle “Avventure di Pinocchio”. Ai tempi delle scuole elementari con la classe abbiamo visitato il Parco di Pinocchio a Collodi: è stato amore a prima vista! Per la rappresentazione di Pinocchio, quale nuovo simbolo del “Parco” e dei gadget, proporrei quindi proprio il “mio” pupazzo realizzato per il progetto “Belpaese”. Semplice, dalle linee più arrotondate, vicino al Pinocchio Disney, ma anche con qualcosa di vintage italiano.

2. The New Design of Pinocchio

3. Logo Proposals

My position as “Honorable Mention” in the official final ranking.
La mia posizione di “Menzione d’Onore” nella classifica finale ufficiale.